Мінадукацыі Беларусі зацвердзіла 10 правілаў для школьнікаў і іх бацькоў

28.11.2024
 
Міністэрства адукацыі Беларусі распрацавала і зацвердзіла правілы навучэнцаў і правілы бацькоў. У кожным з гэтых спісаў - па 10 пунктаў. Адпаведны загад падпісаў Міністр адукацыі Андрэй Іванец,  паведамляе  прэс-служба ведамства.

 

У прыватнасці, школьнікі ў сваёй вучобе павінны кіравацца наступнымі правіламі: 
  1. Быць патрыётамі сваёй краіны, малой радзімы і сваёй школы.
  2. Быць ветлівымі і добразычлівымі ў зносінах з настаўнікамі, а таксама сумленнымі і шчырымі.
  3. Актыўна ўдзельнічаць у грамадскім жыцці ўстановы адукацыі.
  4. Добрасумленна вучыцца, імкнуцца да якаснага авалодання ведамі, уменнямі, навыкамі, самавыхаванню, развіццю здольнасцей.
  5. Выконваць правілы паводзін навучэнцаў, абавязкі навучэнцаў і правілы ўнутранага распарадку школы.
  6. Паважліва ставіцца да членаў сваёй сям'і, настаўнікаў, школьнікаў і іншых удзельнікаў адукацыйнага працэсу.
  7. Выконваць патрабаванні настаўнікаў і бацькоў па выкарыстанні мабільных тэлефонаў, прылад відэазапісу, інтэрнэт-сувязі, выконваць правілы паводзін у інтэрнэце.
  8. Выконваць дзелавы стыль адзення, мець ахайны знешні выгляд, падтрымліваць парадак на сваім працоўным месцы.
  9. Паважліва адносіцца да нацыянальных і рэлігійных пачуццяў усіх удзельнікаў адукацыйнага працэсу.
  10. Беражліва адносіцца да маёмасці школы, падтрымліваць чысціню і парадак на тэрыторыі ўстановы.
 
У Міністэрстве адзначылі, што бацькі таксама з'яўляюцца ўдзельнікамі адукацыйнага працэсу. Для іх распрацаваны такі "кодэкс":
  1. Забяспечваць умовы для выхавання, атрымання адукацыі і развіцця сваіх дзяцей.
  2. Добрасумленна і якасна выконваць абавязкі бацькоў, з'яўляцца для дзяцей прыкладам.
  3. Ствараць усе ўмовы, неабходныя для вучобы, сацыялізацыі, умацавання здароўя, самаразвіцця і самарэалізацыі дзіцяці, абараняць яго правы і законныя інтарэсы.
  4. Забяспечваць выкананне дзецьмі патрабаванняў настаўнікаў, правіл унутранага распарадку.
  5. Пазбягаць канфліктаў ва ўзаемаадносінах з настаўнікамі, іншымі бацькамі, праяўляць добразычлівасць, ветлівасць і тактоўнасць.
  6. Падтрымліваць з удзельнікамі адукацыйнага працэсу канструктыўныя і даверныя адносіны, узаемадзейнічаць з настаўнікамі па пытаннях выхавання і навучання дзяцей.
  7. Садзейнічаць стварэнню пазітыўных узаемаадносін у калектыве навучэнцаў і бацькоўскай супольнасці.
  8. Выконваць этычныя прынцыпы і правілы паводзін, у тым ліку ў інтэрнет-прасторы, паважліва ставіцца да нацыянальных і рэлігійных пачуццяў удзельнікаў адукацыйнага працэсу.
  9. Быць станоўчым прыкладам для дзіцяці сваім вонкавым выглядам, паводзінамі і культурай зносін.
  10. Імкнуцца да павышэння ўласнай псіхолага-педагагічнай кампетэнтнасці.
 
Зацверджаныя правілы павінны стаць асновай дзейнасці ўстановы адукацыі
поделиться в:
Яшчэ ў гэтым раздзеле