3 снежня адзначаецца Міжнародны Дзень інвалідаў.
З мэтай працягнення ўвагі шырокай грамадскасці да праблем інвалідаў кожны год у нашай школе ладзяцца мерапрыемствы.
З 29.11.21 па 04.12.21 – прайшла акцыя “З цёплых рук”. Вучні вырабілі паштоўкі з пажаданнямі для дзяцей-інвалідаў. Быў арганізаваны прагляд ролікаў “Сильные духом”, “”Самый счастливый”, фільмаў “Класс коррекции” аб людзях з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця, у якім прынялі ўдзел вучні нашай школы.
З 28.11.20 па 05.12.20 у нашай установе прайшлі мерапрыемствы, прысвечаныя Дню інвалідаў.
Для вучняў былі прапанаваны фільмы “Пісьмо”, “Клас карэкцыі” і мультфільмы “Пра Дзіму”, “Падарунак”, “Тамара” з наступным абмеркаваннем.
У рамках акцыі “Сонейка для ўсіх” вучні 1-4 класаў стварылі калаж. Вучні 5-11 класаў у рамках акцыі “З цёплых рук” вырабілі бамбаньеркі з цукеркамі для дзяцей-інвалідаў.З 28.11.20 па 05.12.20 у нашай установе прайшлі мерапрыемствы, прысвечаныя Дню інвалідаў.
Мерапрыемствы, прысвечаныя Міжнароднаму дню чалавека з сіндромам Дауна
25.03.2020 - «Сонечныя дзеці»
26.03.2020 - акцыя «21 поціск рукі»
2 красавіка - Сусветны дзень распаўсюджвання інфармацыі аб праблеме аўтызму
(Адзначаецца штогод 2 красавіка, пачынаючы з 2008 года, усталяваны рэзалюцыяй Генеральнай асамблеі ААН № A / RES / 62/139 ад 18 снежня 2007 года.
Мэта гэтай даты - падкрэсліць неабходнасць дапамагаць людзям, якія пакутуюць невылечным захворваннем, і павышаць узровень іх жыцця.
16 красавіка адзначаецца свята, назва якога першапачаткова выклікае асацыяцыі на тэму вакальных здольнасцяў чалавека. Гаворка ідзе пра Сусветны дзень голасу (World Voice Day). У рэчаіснасці гэта свята, ідэя адзначаць якое з'явілася ў канцы 1990-х гадоў. Яно прысвечана феномену голасу чалавека і яго ролі ў жыцці людзей.
Ініцыятарам заснавання міжнароднага свята выступіла Амерыканская Акадэмія оталарынгалогіі.
Мэта святкавання Міжнароднага дня голасу - прыцягненне ўвагі лекараў-спецыялістаў, а таксама ўсіх людзей на Зямлі да феномену чалавечага голасу - дару, які дазваляе людзям мець зносіны, выказваць свае эмоцыі і пачуцці, радаваць прыгажосцю гучання.
Інфармацыя для бацькоў: асаблівыя дзеці - дзеці з аўтызмам.
Для таго, каб зразумець, што адбываецца з такім дзіцем - уявіце сабе, што ўсё, што вы адчуваеце - павялічылася ці зменшылася ў сто разоў. Лёгкія дакрананні могуць выклікаць у вас боль або, наадварот, моцны ўдар - застацца незаўважаным. Яркія рэчы, раней звыклыя гукі - стануць палахалівымі, а гаворка суразмоўцы ператворыцца проста ў мелодыю. Складана такое ўявіць, але можна зразумець, што, у такім выпадку свет людзей і свет рэчаў ўспрымаюцца ім інакш. Але як гэта «інакш» мы можам толькі здагадвацца, меркаваць ... У такіх дзяцей шмат розных асаблівасцяў, але тое, што іх сапраўды адрознівае ад іншых, нават хворых дзяцей, гэта выяўленыя цяжкасці ва ўзаемадзеянні з іншымі людзьмі і з навакольным светам у цэлым.
У дзіцяці з аўтызмам, як правіла, моцна скажоны працэс фарміравання асобы. Ён з цяжкасцю самастойна ідэнтыфікуе сябе са сваім целам і яшчэ з вялікімі цяжкасцямі вылучае сябе з навакольнага свету, што значна скажае яго ўзаемадзеянне з асяроддзем, а часам робіць яго наогул немагчымым, паколькі, калі няма "я" не зразумела, хто з кім павінен ўзаемадзейнічаць, а галоўнае «навошта?». У такіх дзяцей могуць быць парушаныя эмацыйныя сувязі нават з самымі блізкімі людзьмі. Ён можа падоўгу знаходзіцца адзін, не ўмее выказваць свае жаданні, звяртацца за дапамогай, нават позіркам, а дарослага чалавека можа выкарыстоўваць як неадушаўлёны прадмет: залазіць на яго, каб дастаць да паліцы, дзейнічаць яго рукамі.
Дзіця-аўтыст можа вырашаць складаныя матэматычныя задачы і быць не здольным схадзіць у краму ці завязаць шнуркі. Такое дзіцяе адрознівае крайняя незвычайнасць, часта вычварнасць ў паводзінах, звычках, якая зусім не звязана з дрэнным выхаваннем або дурным характарам, які ім часта прыпісваюць навакольныя.
Сімптомы аўтызму
Звярніцеся да лекара, калі вы сталі заўважаць у свайго дзіцяці наступныя асаблівасці:
- дзіця не адклікаецца, калі яго клічуць па імі;
- не можа растлумачыць, чаго ён хоча;
- адчувае затрымку тэмпаў маўленчага развіцця;
- не выконвае ўказанняў дарослых;
- перыядычна з'яўляюцца парушэнні слыху;
- не разумее, як гуляць з той ці іншай цацкай;
- дрэнна ўсталёўвае візуальны кантакт;
- не ўсміхаецца іншым;
- назіраецца страта маўленчых ці сацыяльных навыкаў у любым узросце.
Часта ў бацькоў такіх дзяцей ствараецца адчуванне, што дзіця жыве ў сваім уласным асобным свеце.
Сусветны дзень распаўсюджвання інфармацыі аб праблеме аўтызму усталяваны Генеральнай Асамблеяй ААН 18 снежня 2007 г. Адзначаецца, пачынаючы з 2008 года, штогод 2 красавіка.
Аўтызм, ці расстройствы аўтытычнага спектру, - тэрмін, які выкарыстоўваецца для апісання групы расстройстваў развіцця цэнтральнай нервовай сістэмы. Гэтыя расстройствы выяўляюцца галоўным чынам парушэннямі ў трох сферах: зносіны, размова, паводзіны.
Дзіця з аўтызмам можа з'явіцца ў любой сям'і, па-за залежнасці ад дастатку, адукацыі, сацыяльнага статусу бацькоў. У значнай часткі людзей з аўтызмам інтэлект адпавядае норме, нярэдка ў людзей з аўтызмам ёсць неверагодныя здольнасці ў галіне глядзельнага ўспрымання, памяці, музычнага слыху, матэматыкі і іншых навук.
В нашай установе праведзены інфармацыйныя гадзіны, акцыя "Запалі сінім", аргнізавыны прагляд и абмеркаванне відэаролікаў, прысвечаныя Сусветнаму дню распаўсюджвання інфармацыі аб праблеме аўтызму.