Педагагічны марафон. Дзень чацвёрты
20.04.2023Праблема адукацыі людзей з АПФР сёння надзвычай актуальная. Сучасная сістэма спецыяльнай адукацыі трансфармуецца ў адкрытую адукацыйную сістэму і грунтуецца на прызнанні таго, што няма сацыяльна неперспектыўных дзяцей, усе дзеці навучальнасць і ім гарантуецца педагагічная дапамога і падтрымка, а таксама на прызнанні каштоўнасці сумленнай дзейнасці і зносін навучэнцаў з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця і іх здаровых аднагодкаў. Ідэя талерантнасці ў адносінах да іншых людзей змяняецца павагай да іх, на месца вяршэнства ідэі чалавечай карыснасці прыходзіць культура чалавечай годнасці.
У сувязі з інтэграцыяй дзяцей з АПФР ва ўстановы адукацыі ўяўляецца неабходным выкарыстанне комплекснага, сістэмнага падыходу да вывучэння асобы дзіцяці, выяўленне яго патэнцыйных магчымасцяў, стварэнне псіхолага-педагагічных умоў для паспяховай сацыялізацыі.
Пра гэта ішла канструктыўная размова з педагогамі ў рамках круглага стала. Ірына Віктараўна Адуцкевіч, настаўнік-дэфектолаг, пазнаёміла класных кіраўнікоў з алгарытмам суправаджэння дзяцей з АПФР ва ўстанове агульнай сярэдняй адукацыі. Гэтак жа ў рамках мерапрыемства адбыўся абмен ідэямі, вопытам практычнай дзейнасці, абмеркавання тыповых цяжкасцяў у ажыццяўленні карэкцыйна-педагагічнага працэсу, шляхоў іх паспяховага ліквідацыі.