Настаўніку прадметніку

Улічвайце цяжкасці адаптацыйнага перыяду, ўзроставыя асаблівасці пяцікласнікаў ў выбары тэрміналогіі, падборы метадычных прыёмаў.
Не перагружайце вучняў залішнімі па аб'ёме хатнімі заданнямі, дазуецца іх з улікам ўзроўню падрыхтоўкі вучня, гігіенічных патрабаванняў ўзросту.
Сачыце за тэмпам урока - высокі тэмп замінаюць многім дзецям засвойваць матэрыял.
Наладжвайце эмацыйны кантакт з класам.
На пасяджэннях метадычных аб'яднанняў, класных і агульнашкольных нарадах выпрацаваць адзіны патрабаванні да навучэнцаў (шануйце адзіны арфаграфічны рэжым, крытэрыі ацэнак).
Развівайце агульныя навучальныя ўменні і навыкі, вучыце дзяцей правільна вучыцца.
Наладжвайце эмацыйны кантакт з бацькамі навучэнцаў.
Ніколі не выкарыстоўвайце ацэнку як сродак пакарання вучня. Ацэнка дасягненняў павінна быць арыентацыяй на поспех, спрыяць развіццю матывацыі да вучэння, а не яе зніжэння.
 
Заўважайце станоўчую дынаміку ў развіцці кожнага асобнага вучня (нельга параўноўваць «Машу з Пецем», можна - «Пецю учорашняга і сённяшняга»).
Развівайце навыкі самакантролю, уменне ацэньваць сваю працу і працу класа. Не бойцеся прызнаць свае памылкі. Пастаянна аналізуйце ўсе плюсы і мінусы ў сваёй працы.
Разнастайце методыку працы ў групах, у парах, індывідуальна.
Не стварайце психотравмирующих сітуацый пры выстаўленні адзнак за кантрольныя работы, за чвэрць і т. Д., Выстаўляйце ацэнкі не фармальна, а з улікам асабістых асаблівасцяў і дасягненняў кожнага вучня.
Нароўні з ацэнкай часцей выкарыстоўвайце станоўчыя ацэначныя меркаванні ( «малайчына, добры адказ, справіўся» і т. Д.).
Выкарыстоўвайце сістэму заахвочванняў, а менавіта: фатаграфіі лепшых вучняў, граматы, падзякі бацькам (пісьмовыя, вусныя), станоўчыя запісы ў дзённіку.
Падтрымлівайце кантакт з класным кіраўніком, пазнавайце аб праблемах дзіцяці, яго здароўе, сямейных адносінах.
Не дапускайце педагагічнага маніпулявання.
На працягу першага месяца (верасень) навучання выкарыстоўвайце «бездвоечное» навучанне.
 
Пісьменна выкарыстоўвайце дзённік вучня для сувязі з бацькамі.
Улічвайце ў планаванні вучэбнай працы дынаміку разумовай працаздольнасці пяцікласніка на працягу дня, тыдня.
Улічвайце індывідуальныя псіхалагічныя асаблівасці дзіцяці: тэмперамент і звязаныя з ім «врабатываемость», тэмп, пераключэнне, асаблівасці увагі, рухальная актыўнасць і т. Д.