Выхаваўчая работа

Па дадзеных Сусветнай арганізацыі аховы здароўя (СААЗ), спажыванне тытуню - адна з самых значных пагроз для здароўя чалавека, якія ўносяць штогод каля сямі мільёнаў чалавечых жыццяў.
Кожны год 31 мая СААЗ і яе партнёры па ўсім свеце адзначаюць Сусветны дзень без тытуню.

У Сусветны дзень без тытуню 2020 г. у адказ на сістэматычныя, агрэсіўныя і зацятыя намаганні вытворцаў тытуню і нікаціну па выхаванні новага пакалення спажыўцоў тытуню будзе праведзена антымаркецінгавая кампанія, закліканая заахвоціць моладзь далучыцца да барацьбы супраць вялікага тытунёвага бізнэсу.

Глабальная кампанія з нагоды Сусветнага дня без тытуню 2020 г. прызвана:
• прадэманстраваць безгрунтоўнасць існуючых памылак і расказаць пра маніпулятыўныя прыёмы, якія ўжываюцца вытворцамі тытунёвай і нікацінавай прадукцыі, асабліва ў мэтах збыту прадукцыі моладзі, у тым ліку за кошт вываду на рынак новых і арыгінальных вырабаў, выкарыстання араматычных дадаткаў і іншых прывабных спажывецкіх характарыстык;

• даць маладым людзям веды аб намерах і тактыцы тытунёвай і нікацінавай індустрыі па ўключэнню цяперашняга і будучых пакаленняў ва ўжыванне яе прадукцыі;
• пашырыць магчымасці лідэраў меркаванняў (у поп-культуры, сацыяльных сетках, у навучальных установах і дома) па абароне і адстойванні правоў маладых людзей і даць штуршок пазітыўным зменам, залучаючы іх у барацьбу супраць буйнога тытунёвага бізнэсу.

Як вытворцы тытунёвых і нікацінавых вырабаў маніпулююць моладдзю?
• Выкарыстанне ў складзе тытунёвых і нікацінавых вырабаў прывабных для моладзі араматычных дадаткаў, напрыклад, з пахам вішні, жавальнай гумкі і цукровай ваты, адцягваюць увагу ад рызык для здароўя і служачых падставай паспрабаваць такія вырабы.
• Стыльны дызайн і прывабная форма вырабаў, якія лёгка насіць з сабой і можна прыняць за нешта іншае (напрыклад, калі выраб мае форму флэш-карты ці цукеркі).
• Прасоўванне нібыта «менш шкодных» або «больш чыстых» альтэрнатыў традыцыйным зносіны пры адсутнасці аб'ектыўных навуковых дадзеных у абгрунтаванне такіх сцвярджэнняў.
• Стымуляванне збыту тытунёвых і нікацінавых вырабаў у рамках пагадненняў знакамітасці гульні / лідэрамі меркаванняў (напрыклад, у Инстаграме) і конкурсаў, спансаваных брэндамі.
• Схаваная рэклама тытунёвай прадукцыі ў кінафільмах, тэлеперадачах і анлайнавых струменевых трансляцыях.


Заклік да дзеянняў
• Сусветная супольнасць не можа дапусціць, каб пад маркай барацьбы за свабоду асабістага выбару тытунёвая і нікацінавая прамысловасць падманам ўводзіла ў зман маладое пакаленне, бясконца пераследуючы нажыву за кошт мільёнаў людзей, якія кожны год плацяць за гэта сваім жыццём.
• СААЗ настойліва заклікае лідэраў меркаванняў (у поп-культуры, сацыяльных сетках, навучальных установах і дома), якіх ведае і паважае моладзь, распавядаць праўду пра маніпуляцыях, на якія ідуць кампаніі для вярбоўкі новага пакалення карыстальнікаў тытуню.


Міністэрства аховы здароўя Рэспублікі Беларусь традыцыйна падтрымлівае ініцыятыву СААЗ і праводзіць рэспубліканскую антытытунёвую інфармацыйна-адукацыйную акцыю «Беларусь супраць тытуню». У гэтым годзе яна праходзіць з 31 мая па 21 чэрвеня 2020 года.


Азнаёміцца ​​з інфармацыйна-адукацыйнымі матэрыяламі па тэме акцыі можна на сайце дзяржаўнай установы "Рэспубліканскі цэнтр гігіены, эпідэміялогіі і грамадскага здароўя" на спасылцы:
• Статыстыка па распаўсюджанасці курэння ў Беларусі;
• Спосабы пераадолення і лячэння тытунёвай залежнасці;
• Спіс арганізацый, якія аказваюць кансультатыўную дапамогу насельніцтву Рэспублікі Беларусь пры развіцці залежнасцяў;
• «Усё, што трэба ведаць пра цыгарэты»;
• «Усё, што трэба ведаць аб кальяне».

Наглядныя матэрыялы (улёткі, буклеты):
 Улётка пра месцы, дзе курэнне забаронена;
 Буклет «Электронныя цыгарэты»;
 Улётка «Кідай паліць»;
 Улётка «Цыгарэты жаночымі не бываюць»;
 Улётка «Кожная цыгарэта забівае цябе»;
 Улётка «Захавай сваё жыццё».

Відэаролікі па тэме:
 Курэнне забівае;
 Пасіўнае Курэнне;
 Цыгарэта ня модна;
А ці ведаеце вы, што ... (курэнне як фактар ​​рызыкі);
 Кожная цыгарэта забівае!;
 Твая справа тытунь.